2019年01月08日

メリークリスマス! え? merry christmas! what?

ンナンナ(皆様: ぎょっぴさんに教えて頂きました!)ハイタイ赤しまぞうり

何が、メリークリスマス!?

はい、ロシアのクリスマスは1月7日なんですおすまし

なのでロシアではクリスマスを2度楽しめますよつば

今回、ケーキは買いませんでしたがシーサーメス

家でお祈りを捧げました☆

メリークリスマス! え? merry christmas! what?

ロシアのクリスマスツリーですキラキラ 

ヨールカ(ёлка)と呼ばれています指輪キラキラ

綺麗ですねびっくり

日本では1月7日は七草粥ですね音符オレンジ

私はおかゆが大の苦手なので食べていませんが、、、ガ-ン

それでは今日もちゃーがんじゅーで行きましょうハート

***********************************************************************************************************************************
ok., merry christmas to you all!

but, what?

do you know the russian chrismas is on janurary 7?

russian can enjoy chrismas days twice!

i bought two pieces christmas short cake

on december 25,

but this time i didn't.

instead, i offered a prayer at home.

this picture is a russian christmas tree,

which is called yoruka (ёлка),

beautiful, isn't it?

in japan we have rice porridge with 7 herbs, right?

as i don't care for rice porridge, i will not eat it, though...

ok, let's go for it today, too!




同じカテゴリー(雑談)の記事
2019年の目標!
2019年の目標!(2018-12-31 09:40)

点滴行きました!
点滴行きました!(2013-07-10 08:39)


Posted by ロシア乙女 at 06:39│Comments(0)雑談
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。